De Bosnië-express is ook terug! - Reisverslag uit Bladel, Nederland van Pius X College Bladel - WaarBenJij.nu De Bosnië-express is ook terug! - Reisverslag uit Bladel, Nederland van Pius X College Bladel - WaarBenJij.nu

De Bosnië-express is ook terug!

Door: Ferry

Blijf op de hoogte en volg Pius X College

24 Mei 2014 | Nederland, Bladel

De heren zijn gearriveerd! Mede binnen gehaald door Floris en zijn moeder, Stijn en zijn vader, de vader van Naomi, de ouders van Bart en de voltallige Bosnië-docenten-crew! Namens de 3 heren: "Bedankt voor het warme onthaal!"

Met leuke reisverhalen over een boete in Slovenië wegens een verkeerd vignet, een hotel bij mensen thuis waar ze van alles hebben beleefd, geen straatlantaarns en wegwijzering meer, Stijn die een half uur weg was om de weg te vragen, file in Duitsland en nog meer belevenissen hebben we wat nagepraat.

Vanavond slaapt iedereen gelukkig weer in zijn eigen bed!

Een geslaagd project, als ik het zelf mag zeggen! Iedereen bedankt voor de betrokkenheid, de inzet en het tot stand brengen van dit super mooie resultaat!

• 24 Mei 2014 - 09:24

Jolanda:

Dag heren van de Bosnië - express
    Wat hebben we een respect voor jullie, wat een reis voor jullie.
    Complimenten zijn voor jullie. Veel slapen nog in het weekend anders zijn jullie nog niet op de rit voor maandag. Zonet vraag je gewoon een snipperdag.
    Verder gaan onze complimenten uit naar de organisatie en de leraren die deze groep begeleid hebben en medens namens hen een onvergetelijke week achter de rug hebben.

Groetjes Fam. staals

• 24 Mei 2014 - 10:08

Hetty:

Wat ben ik blij dat jullie er ook weer zijn. We voelen ons wel een beetje schuldig dat we er niet waren vannacht. In ons hart waren we er wel want ik heb er wakker van gelegen. Wat een verhalen zou ze ook wel willen horen. Wat weer een verhaal. Fijn dat iedereen weer is waar hij moet zijn. En snipperdag zou niet oke zijn, gewoon vrij bv dag dat hebben jullie wel verdiend.

• 24 Mei 2014 - 10:27

Monique ( Moeder Van Bart ):

De Bus is ook weer terug, gelukkig helemaal geen schade volgens meester Stijn, alleen helemaal vol met ongedierte de spiegels zagen niet zwart maar helemaal bruin grijs van geplet ongedierte, dit was ook een van de eerste dingen die bart liet zien op zijn telefoon.
    Bart is alweer op en gaat dadelijk al lekker weer een partij voetballen. En dan zullen vanmiddag de verhalen wel gaan komen, hij is in ieder geval super enthousiast. Wel was het al wennen dat zijn ontbijt niet klaar stond en dat ie daar al weer in aangespoord moest worden.
    Hij heeft een super week gehad en heel veel indrukken op gedaan. We zijn benieuwd nar zijn verhalen.
    iedereen hartelijk dank voor deze super ervaring en helemaal fijn dat iedereen weer veilig thuis is.

groetjes Familie van Leeuwen

• 24 Mei 2014 - 11:35

Juf Marja:

De bus staat er weer! Toen ik zojuist de school voorbij reed, zag ik het vertrouwde beeld.
    Goed nieuws, want dat betekent dat de laatste groep ook heelhuids thuis is. Dat doet goed. We zijn weer compleet! En de klus is geklaard! Een prachtige bijdrage aan een nog mooiere wereld. Daar zijn we heel trots op.
    Voor alle Bosnië gangers: rust lekker uit in het weekend. Wat zullen jullie vol zijn van verhalen! De foto's kunnen samen worden bekeken. Geniet ervan! Maandag op school horen we graag jullie belevenissen.

• 24 Mei 2014 - 12:57

Sandra:

Fijn om te lezen dat ook Bert, Stijn en Bart weer veilig thuis zijn. Respect voor jullie mannen! Geniet van jullie weekend. Tot maandag! Groetjes Sandra

Pius X College

BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD! Sinds 2008 gaat het Pius X College afdeling Praktijkonderwijs naar Bosnië om in samenwerking met Out of Area binnen een week een plaatselijke school op te knappen. Dit vindt om de 2 jaar plaats! De projecten worden gesignaleerd door aanspreekpunten van Out of Area in de desbetreffende regio's. Dit zijn leerkrachten, artsen en anderen die in het gebied wonen en alles weten over de plaatselijke problematiek en behoeften. In overleg met Out of Area wordt er een project gekozen waaraan Pius X 4 Bosnië gaat werken. Voor dit project wordt er schoolbreed geld opgehaald met verschillende activiteiten, maar ook leerlingen individueel halen geld op voor het goede doel. Uiteindelijk zal er een groep van ongeveer 30 leerlingen met begeleiders afreizen naar Bosnië. Hier wordt in een week tijd een basisschool opgeknapt!

Actief sinds 24 Sept. 2014