De bus is gearriveerd! - Reisverslag uit Čelebići, Bosnië en Herzegovina van Pius X College Bladel - WaarBenJij.nu De bus is gearriveerd! - Reisverslag uit Čelebići, Bosnië en Herzegovina van Pius X College Bladel - WaarBenJij.nu

De bus is gearriveerd!

Door: Ferry

Blijf op de hoogte en volg Pius X College

17 Mei 2014 | Bosnië en Herzegovina, Čelebići

Alles bij elkaar hebben de drie heren 24 uur in de bus gezeten.

Gisteren na een lange dag rijden en 900 km een hotel opgezocht vlakbij Salzburg. Een hotel met een koffiebar en een goed restaurant.

Vandaag zijn de mannen om 08.45 uur vertrokken. Via Salzburg naar villach en dan richting Belgrado om vervolgens af te slaan bij banjaluka. Volgens Stijn was het via Tom naar Tom en dan nog wat verder. Daarna de Bosnische grens over.

Vrij snel stuiten ze op een wegafsluiting en moesten ze doodde bergen. Dat was een stuk van 100 km door de bergen. De weg was soms daar verdwenen. De helft van de weg was de ber afgespoeld. Soms lag er zelfs flink wat modder en wat bomen op de weg. Er waren zelfs hele waterstromen en als ze daar op stonden dan doorheen reden spatte het water meters hoog op.

Na de spannende bergtocht moesten ze ongeveer 100 km achter een vrachtwagen blijven. Daarna was het donker en hadden ze moeite om het hotel te vinden. Later bleek dat ze maar 3 minuten van het hotel zaten, maar dachten dat ze toen te ver waren doorgereden en dus draaiden ze om en waren ze de weg kwijt. Na een belletje met Anée en wat uitleg kwamen ze rond 22.15 uur aangekomen!

Respect hoor!

• 17 Mei 2014 - 23:06

Ans:

Maar gelukkig is alles goed gekomen. Allemaal veilig in het hotel. Ze zullen het morgen wel zwaar hebben. En jah, dan nog terug. Maar dan wel met heel mooi weer zover ik kan zien.

Een hele fijne nacht voor jullie allemaal. Lekker slapen... Niet teveel tetteren en dopjes dicht. ( tuurlijk ) ;-)

Truste

• 17 Mei 2014 - 23:16

Sandra:

Joehoe! Fijn te lezen dat de 3 heren ook aangekomen zijn! Wat een zeg! Rust lekker uit en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag!

• 18 Mei 2014 - 01:53

Monique (moeder Van Bart):

Gelukkig dat jullie ook goed zijn aan gekomen bij het hotel. Toch wel een barre tocht gehad. En Bert we hopen dat je een heeeeeel fijn bed hebt,( want je ziet er iets wat gebroken uit) en dat jullie maar een hele fijne en goede nachtrust hebben. Het weer gaat ook beter worden zoals ze aangeven op het internet, dus geniet van alles wat jullie deze week gaan mee maken en beleven.

Groetjes Monique en de rest van de familie

• 18 Mei 2014 - 10:53

Helmi:

Super dat we jullie zo kunnen volgen!

Voor jullie allemaal heel veel succes, zet m op en vooral: GENIET ER VAN!

Groetjes,
    Helmi

• 18 Mei 2014 - 13:18

Anja:

Heren,
    Super dat jullie veilig zijn aangekomen...petje af!!!!! Wat een barre en boze tocht....tjongejonge.
    Veel succes en plezier nog!!!!!
    Groetjes,
    Anja

• 18 Mei 2014 - 13:25

Ron:

He kanjers, fijn dat jullie compleet zijn en klaar voor een mooie klus. Zag gisteren hier in de krant staan dat grote delen van Bosnië last hebben van het vele water. Hopelijk hebben of krijgen jullie daar geen , last van! Heel veel plezier en succes met jullie werk en de groeten aan iedereen.
    Meester Ron.

• 18 Mei 2014 - 13:39

Maaike:

Wat een avontuur!!!! Maar jullie zijn veilig aangekomen. Heel veel plezier, werk ze en geniet vooral.

Groetjes, Maaike

• 18 Mei 2014 - 19:26

Mirjam:

Pfff wat een tocht. Maar goed dat jullie een hotelletje hadden gepakt de avond ervoor ;)

Ik kijk nu al uit naar het verslag van vandaag! Zet hem op kanjers en vergeet niet te genieten...

Groetjes juf Mirjam

PS En denk eraan wel alles proeven he, haha

• 18 Mei 2014 - 21:50

Juf Karina:

En wij maar denken dat wij het toen zwaar hadden! Respect heren!

Pius X College

BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD! Sinds 2008 gaat het Pius X College afdeling Praktijkonderwijs naar Bosnië om in samenwerking met Out of Area binnen een week een plaatselijke school op te knappen. Dit vindt om de 2 jaar plaats! De projecten worden gesignaleerd door aanspreekpunten van Out of Area in de desbetreffende regio's. Dit zijn leerkrachten, artsen en anderen die in het gebied wonen en alles weten over de plaatselijke problematiek en behoeften. In overleg met Out of Area wordt er een project gekozen waaraan Pius X 4 Bosnië gaat werken. Voor dit project wordt er schoolbreed geld opgehaald met verschillende activiteiten, maar ook leerlingen individueel halen geld op voor het goede doel. Uiteindelijk zal er een groep van ongeveer 30 leerlingen met begeleiders afreizen naar Bosnië. Hier wordt in een week tijd een basisschool opgeknapt!

Actief sinds 24 Sept. 2014